08:45 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گیاهان دارویی

تسریع در تخصیص ارز واردات نهاده های دامی در ازای پرداخت وجه
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک به طراحی کارت هوشمند عشایری اشاره کرد و گفت:در شرف انعقاد قرار داد طراحی کارت هوشمند عشایری هستیم و قرار است تمام اطلاعات مرتبط با عشایر در این کارت قرار گیرد.
 فرصتی برای یادگیری به پشتوانه‌ی ۸۸ سال قدمت و تجربه
نماد برتر- فرهاد سحرخیز اظهار کرد: برندی مانند «سحرخیز» سابقه‌ای ۸۸ ساله داشته و فعالیت خود را 3 نسل است که ادامه داده چنین برندی وارد دسته‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی می‌شود و این مسئله را وظیفه خود نیز می‌داند و به همین دلیل قدم به قدم به سمت و سوی ایجاد چرخه‌ها و حلقه‌های ارزشی در این مجموعه حرکت کرد.
سهم دو هزار نفری استان مرکزی از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
نماد برتر- رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی دو هزار نفر می توانند با ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از مزایای این طرح بهره مند شوند.
لبخند پسته به تلخی خبر کاهش کشت محصولات پرآبخواه ابرکوه
نماد برتر- رییس جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان یزد از حرکت این شهرستان به سمت کشاورزی نوین و متمایل شدن بخش زیادی از کشت‌های پرآبخواه به سمت محصولات کم‌ابخوای مانند پسته خبر داد.
از کشاورزی استان مرکزی چه خبر؟
نماد برتر- بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش های اقتصادی هر کشور است و توسعه همه جانبه آن در تمامی کشورها یک رکن اساسی استقلال اقتصادی و البته سیاسی محسوب می شود.
آغاز ثبت نام دانشجو در مرکز علمی کاربردی گروه سحرخیز
پذیرش در این مرکز تا تاریخ ۲ شهریور بدون آزمون ورودی و تنها با بررسی مدارک تحصیلی صورت گرفته و افراد بعد از گذراندن دوره تحصیل با استفاده از امکانات گروه سحرخیز مدرک مورد تأیید وزارت علوم را دریافت می کنند.
امکان صدور خدمات آزمایشگاهی به کشورهای همسایه
نماد برتر- مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر ضرورت صادرات خدمات آزمایشگاهی تاکید کرد.
تولید نانوذراتی برای رهایش آرام عصاره شاهدانه به منظور درمان چاقی
نماد برتر- یکی از شرکت‌های فعال در حوزه استخراج عصاره گیاهان،از نانوذرات پلیمری برای رهایش آرام و درازمدت عصاره گیاه شاهدانه استفاده کرده است و امیدوارند از این ماده به‌ عنوان عامل درمانی در برابر عدم تحمل گلوکز مرتبط با چاقی استفاده شود.
برای گرفتن وام هیچ وقت دیر نیست
نماد برتر- مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار با بیان اینکه هیچگاه برای دریافت تسهیلات دیر نیست به جوانان توصیه کرد: قبل از شروع هر کاری ایده داشته باشند تا بتوانند طرح خود را پشتیبانی و پیگیری کنند.
زعفران ۳۵۰ میلیون دلاری!
پایگاه خبری راد: مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته ۲۸۰ تن زعفران به خارج از کشور صادر شد که ۳۵۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر
پایگاه خبری راد: معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اساسی وزارتخانه توسعه گیاهان دارویی کم آب بر در کشور است، افزایش اشتغال و رونق تولید در توسعه گلخانه‌ها را نیز یکی از راه‌های بسیار علمی و به صرفه در بخش کشاورزی عنوان کرد.
نظر معاون وزارت کشاورزی درباره واگذاری اختیارات به وزارت صنعت
پایگاه خبری راد: معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که فعلا به صلاح نیست که درباره واگذاری وظایف تنظیم بازاری بخش کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت کنم و باید متولیان جدید را حمایت کرد، اما باید به این نکته توجه کنیم که واردات به تولید لطمه‌ای نزند.
افزایش ۵۰ درصدی حمایت صندوق نوآوری از حضور شرکت‌های فناور در نمایشگاه‌های خارج
پایگاه خبری راد: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از افزایش حمایت 50 درصدی این صندوق از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: در صورتی که عناوین نمایشگاهی در لیست این نمایشگاه‌ها نبود، شرکت‌ها می‌توانند اسامی آنها را اعلام کنند تا در صورت تایید به این فهرست اضافه شود.
احیاء صندوق اشتغال مناطق سیل‌زده ضروری است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احیای صندوق اشتغال مناطق سیل‌زده را ضروری دانست.
تغییرات اقلیمی مهمترین معضل بخش کشاورزی است
پایگاه خبری راد: نماینده سازمان خوار بار جهانی (F.A.O) در ایران گفت: مهمترین معضلات حوزه آب و خاک و کشاورزی کاهش سطح آبهای زیرزمینی، شوری خاک و تغییرات اقلیمی است.